Beweegprogramma’s

Onze praktijk biedt de volgende beweegprogramma`s aan:

Beweegprogramma Diabetes

Bewegen is belangrijk en houd uzelf gezond

Hebt u moeite om uw bloedglucosewaarde op peil te houden? Bent u bang dat u een hypo krijgt wanneer u zich inspant? Weet u dat u meer controle over uw lichaam kunt krijgen als u meer beweegt?

Bewegen is gezond en helpt klachten bij diabetes voorkomen. Bovendien vermindert het de kans op onder andere overgewicht, hart- en vaatziekten en andere veel voorkomende aandoeningen.

Speciaal voor mensen met diabetes mellitus type 2 is een beweegprogramma ontwikkeld.

Wat levert een beweegprogramma u op?

Uw kwaliteit van leven verbetert met een actieve leefstijl: controle over uw bloedglucosewaarde tijdens bewegen, verbeterde conditie en verantwoord bewegen.

Beweegprogramma COPD

Bewegen geeft lucht

Voelt u zich benauwd bij inspanning? Hebt u last van hoestbuien? U denkt misschien dat het beter is om lichamelijke activiteit te vermijden en daarmee uw benauwdheid te verminderen. Het omgekeerde is echter waar!

Het is juist extra belangrijk dat u beweegt wanneer u chronische bronchitis of longemfyseem hebt (kortweg COPD). Als u minder beweegt, krijgt u juist eerder klachten en nemen uw mogelijkheden steeds verder af.

Speciaal voor mensen met COPD is dit beweegprogramma ontwikkeld. Tijdens het programma begeleidt een fysiotherapeut met specifieke deskundigheid op het gebied van COPD u op een verantwoorde manier naar een actievere leefstijl.

Wat levert het beweegprogramma u op?

Uw kwaliteit van leven verbetert met een actieve leefstijl. U ervaart minder benauwdheid, krijgt meer uithoudingsvermogen en leert verantwoord bewegen.

Beweegprogramma Artrose

Bewegen kan pijn en beperkingen verminderen

Voelen uw gewrichten stijf aan? Doet het ook pijn wanneer u ze beweegt? Hebt u daardoor moeite met lopen? U denkt misschien dat het beter is om lichamelijke activiteiten te vermijden en daarmee pijn te verminderen.

Het omgekeerde is waar!

Het is juist extra belangrijk om te blijven bewegen wanneer u artrose hebt. Als u minder beweegt, treden klachten eerder op terwijl uw mogelijkheden steeds verder afnemen.

Speciaal voor mensen met artrose is een beweegprogramma ontwikkeld. Tijdens het programma begeleidt uw fysiotherapeut u op een verantwoorde manier naar een actievere leefstijl.

Wat levert een beweegprogramma u op?

Uw kwaliteit van leven verbetert met een actieve leefstijl. U ervaart minder stijfheid, krijgt een betere conditie en leert op een verantwoorde manier bewegen.

Beweegprogramma Coronaire Hartziekten

Bewegen met een hartaandoening

Als u hartproblemen hebt gehad, kunt u goed bij de fysiotherapeut terecht voor revalidatie en training.

Bewegen is dé manier om de kans op hart- en vaatziekten te verkleinen. Zonder beweging treden klachten juist eerder op en nemen uw mogelijkheden steeds verder af. Bewegen kan uw leven verrijken. Weet u dat slechts 30 minuten per dag bewegen al veel verschil maakt?

Speciaal voor mensen die in het verleden een hartinfarct hebben gehad, een bypassoperatie, dotteringreep, PCI of hartklepoperatie ondergingen én die moeite hebben hun actieve leefstijl te handhaven is dit beweegprogramma ontwikkeld. Tijdens het programma werkt u samen met uw fysiotherapeut om gezond en verantwoord te leren bewegen.

Wat levert het beweegprogramma u op?

Uw kwaliteit van leven verbetert met een actievere leefstijl. U krijgt een betere conditie en leert verantwoord bewegen. U voelt zich fitter!

Maak nu een afspraak.

Comments are closed.